Renderen jouw website teksten en nieuwsbrieven al?

Wie schrijft, die blijft. Het is een boutade die online ook staat als een huis.
Want met de beste teksten en goede inbound marketing kan je werkelijk iedereen overtuigen.

Maar hoe begin je eraan en hoe weet je wat te schrijven?
En hou je rekening met regels rond SEO (search engine optimalisation)?

Onderschat de kracht van je online teksten niet

Het lijkt misschien vanzelfsprekend. Teksten online schrijven zichzelf nietwaar?
Maar het gaat zoveel verder dan dat.

Want elk medium (blog, website pagina’s en newsletters) kan zorgen voor een forse toename in aanvragen of bezoeken op je website als je rekening houdt met juiste keywords, doordachte SEO technieken en goeie inbound marketing gebruikt.

Maar elk medium heeft daarenboven zijn specifiek kracht:

Website pagina’s

Elke website heeft een doel. En dat doel kies je uiteraard zelf.

Wil je bv. informeren of eerder je expertise bewijzen?
Wil je verkopen of bezoeken voor je account manager scoren?

Wat je doel ook is, je teksten op je website werken ondersteunend en verdienen de nodige zorg en plaats in je inbound marketing tactiek.

Hou het kort en krachtig, werk in mooie alinea’s en laat de lezer niet verdrinken in tekst.

Heb je veel te melden over je expertise? Gebruik dan eerder een blogbericht en link ernaar via je pagina.

Blogberichten

Niet alles op je website kan je als een aparte pagina gaan behandelen.
Want dan schiet je het doel van je webite en inbound marketing strategie voorbij.

Maar dat betekent niet dat je je website stiefmoederlijk moet behandelen telkens je iets nieuws te melden hebt.

Met een blogbericht op je website kan je eenvoudig zaken of nieuwtjes melden.

Deze teksten kunnen informatief of belerend zijn en ondersteunen het doel van je website. Zo kan je bijvoorbeeld een link te leggen naar de pagina’s van je eigen website.

En vergeet je nieuwsbrief niet!

Nieuwsbrieven zijn de vreemd eend in de bijt bij inbound marketing.
De algemene perceptie van nieuwsbrieven is dat ze tegenwoordig not done zijn.

Dit is volgens ons niet waar en de trend is dat er terug meer nieuwsbrieven verstuurd worden.
De reden is ook vrij simpel.

Newsletters hebben als doel om een specifiek onderwerp aan te kaarten bij een specifieke doelgroep waarvan je reeds over contactgegevens beschikt.
Het kan gaan over klanten, bedrijven of personen die reeds in aanmerking kwamen met je KMO.

Door hen een specifieke boodschap te sturen, hou je hen geïnteresseerd of betrokken.

Wij beschikken over de knowhow rond inbound marketing.

Het zit niet in onze aard om iemand schrik aan te jagen en je hoeft er zeker je slaap niet voor te laten.
Maar wil je scoren online met je website of nieuwsbrief, dan doe je zeker beter wat moeite.

MarketingvoorKMO.be wil met veel plezier je online teksten schrijven en kijkt samen voor een contentplan.
We zorgen er bovendien voor dat alle teksten kunnen scoren op SEO-vlak zodat je daar ook blijvend vruchten van plukt.

Je social media uitbesteden hoeft bovendien niet duur te zijn.
Onze pakketten starten aan € 199 per maand!
Bekijk onze prijslijst!