Renderen jouw websiteteksten en nieuwsbrieven al?

Wie schrijft, die blijft. Het is een boutade die online ook staat als een huis.
Met de beste teksten en een goede inbound marketing kan je werkelijk iedereen overtuigen.

Maar hoe begin je eraan en hoe weet je wat te schrijven?
En hou je rekening met regels rond SEO (search engine optimalisation)?

Onderschat de kracht van je online teksten niet

Het lijkt misschien vanzelfsprekend. Teksten online schrijven zichzelf, nietwaar?
Toch gaat het zoveel verder dan dat.

Elk medium (blog, website pagina’s en nieuwsbrieven) kan zorgen voor een forse toename in aanvragen of bezoeken op je website. Daarvoor moet je wel rekening houden met juiste keywords, doordachte SEO technieken en goeie inbound marketing.

Elk medium heeft bovendien zijn specifieke kracht:

Website pagina’s

Elke website heeft een doel. En dat doel kies je uiteraard zelf.

Wil je bijvoorbeeld informeren of eerder je expertise bewijzen?
Wil je verkopen of bezoeken voor je account manager scoren?

Wat je doel ook is, de teksten op je website werken ondersteunend en verdienen de nodige aandacht in je inbound marketing tactiek.

Hou het kort en krachtig, werk in mooie alinea’s en laat de lezer niet verdrinken in tekst.

Heb je veel te melden over je expertise? Gebruik dan eerder een blogbericht en link ernaar via je pagina.

Blogberichten

Niet alles op je website kan je als een aparte pagina gaan behandelen.
Dan schiet je namelijk het doel van je website en van je inbound marketing strategie voorbij.

Dat betekent niet dat je je website stiefmoederlijk moet behandelen telkens je iets nieuws te melden hebt!

Met een blogbericht op je website kan je zeer eenvoudig zaken of nieuwtjes melden.

Deze teksten kunnen o.a. informatief, overtuigend of instructief zijn en ondersteunen het doel van je website. Zo kan je bijvoorbeeld een link te leggen naar je andere websitepagina’s.

En vergeet je nieuwsbrief niet!

Nieuwsbrieven zijn de vreemd eend in de bijt bij inbound marketing.
Tegenwoordig zien sommigen nieuwsbrieven als niet effectief.

Dit is volgens ons niet waar. De trend is zelf dat er terug meer nieuwsbrieven verstuurd worden.
De reden is ook vrij simpel.

Nieuwsbrieven hebben als doel om een specifiek onderwerp aan te kaarten bij een specifieke doelgroep waarvan je reeds over de contactgegevens beschikt.
Het kan gaan over klanten, bedrijven of personen die reeds in aanraking kwamen met je KMO.

Door hen een specifieke boodschap te sturen, hou je hen geïnteresseerd of betrokken.

En vergeet je nieuwsbrief niet!

Nieuwsbrieven zijn de vreemd eend in de bijt bij inbound marketing.
Tegenwoordig zien sommigen nieuwsbrieven als niet effectief.

Dit is volgens ons niet waar. De trend is zelf dat er terug meer nieuwsbrieven verstuurd worden.
De reden is ook vrij simpel.

Nieuwsbrieven hebben als doel om een specifiek onderwerp aan te kaarten bij een specifieke doelgroep waarvan je reeds over de contactgegevens beschikt.
Het kan gaan over klanten, bedrijven of personen die reeds in aanraking kwamen met je KMO.

Door hen een specifieke boodschap te sturen, hou je hen geïnteresseerd of betrokken.

Wij beschikken over de knowhow rond inbound marketing.

Het zit niet in onze aard om iemand schrik aan te jagen en je hoeft er zeker je slaap niet voor te laten.
Wil je echter online scoren met je website of nieuwsbrief, dan moet je er energie en moeite in steken.

MarketingvoorKMO.be schrijft met veel plezier je online teksten en ontwerpt samen met jou een contentplan.
We zorgen er bovendien voor dat alle teksten scoren op SEO-vlak zodat je ook daar blijvend vruchten van plukt.

Je inbound marketing uitbesteden hoeft bovendien niet duur te zijn.
Onze pakketten starten aan € 199 per maand!
Contacteer ons!